Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Susan Ryan |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Maintaining occupation-based practice in Australian mental health practice: A critical stance / Samantha Ashby in The British Journal of Occupational Therapy, Volume 78 numéro 7 (Juillet 2015)
[article]
Titre : Maintaining occupation-based practice in Australian mental health practice: A critical stance Type de document : texte imprimé Auteurs : Samantha Ashby, Auteur ; Mel Gray, Auteur ; Susan Ryan, Auteur Année de publication : 2015 Article en page(s) : p.431-439 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Occupational therapy professional identity personal paradigms Résumé : Introduction This paper explores the way dominant discourses, and their associated practice knowledge dimensions, shape personal paradigms and occupation-based practice in mental health workplaces.
Method Narrative inquiry methods and narrative thematic analysis was used to explore the career stories of nine occupational therapists who had worked in mental health practice for more than five years.
Findings The main narrative themes to emerge were (i) living with the biomedical practice knowledge discourse, (ii) living with the psychological practice knowledge discourse and (iii) reflection as a strategy for maintaining occupation-based practice. These discourses created the need to reflect on practice and adopt strategies to avoid the marginalisation of occupational perspectives and occupation-based practice. The strategies used to cope with these discourses varied from acceptance and embracing of other discourses to resistance and rejection.
Conclusion This paper demonstrates that in some mental health workplaces there is a danger that occupational perspectives and occupation-based practice can become marginalised. Making visible the different discourses in mental health practice allows occupational therapists to analyse, better understand, and live with the tensions in their professional lives. This requires professional support strategies to be in place to maintain occupation-based practices and retain practitioners in the workforce.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=40382
in The British Journal of Occupational Therapy > Volume 78 numéro 7 (Juillet 2015) . - p.431-439[article] Maintaining occupation-based practice in Australian mental health practice: A critical stance [texte imprimé] / Samantha Ashby, Auteur ; Mel Gray, Auteur ; Susan Ryan, Auteur . - 2015 . - p.431-439.
Langues : Anglais (eng)
in The British Journal of Occupational Therapy > Volume 78 numéro 7 (Juillet 2015) . - p.431-439
Mots-clés : Occupational therapy professional identity personal paradigms Résumé : Introduction This paper explores the way dominant discourses, and their associated practice knowledge dimensions, shape personal paradigms and occupation-based practice in mental health workplaces.
Method Narrative inquiry methods and narrative thematic analysis was used to explore the career stories of nine occupational therapists who had worked in mental health practice for more than five years.
Findings The main narrative themes to emerge were (i) living with the biomedical practice knowledge discourse, (ii) living with the psychological practice knowledge discourse and (iii) reflection as a strategy for maintaining occupation-based practice. These discourses created the need to reflect on practice and adopt strategies to avoid the marginalisation of occupational perspectives and occupation-based practice. The strategies used to cope with these discourses varied from acceptance and embracing of other discourses to resistance and rejection.
Conclusion This paper demonstrates that in some mental health workplaces there is a danger that occupational perspectives and occupation-based practice can become marginalised. Making visible the different discourses in mental health practice allows occupational therapists to analyse, better understand, and live with the tensions in their professional lives. This requires professional support strategies to be in place to maintain occupation-based practices and retain practitioners in the workforce.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=40382 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt