Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-17h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h30-18h30
Vendredi : 8h30-12h30 et 13h-14h30
Votre centre de documentation sera exceptionnellement fermé de 12h30 à 13h ce lundi 18 novembre.
Egalement, il sera fermé de 12h30 à 13h30 ce mercredi 20 novembre.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-17h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h30-18h30
Vendredi : 8h30-12h30 et 13h-14h30
Votre centre de documentation sera exceptionnellement fermé de 12h30 à 13h ce lundi 18 novembre.
Egalement, il sera fermé de 12h30 à 13h30 ce mercredi 20 novembre.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Rebecca M. ALDRICH |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Faire une suggestion Affiner la recherche
Favoriser l’acquisition d’habitudes en matière de pratique chez les étudiants en ergothérapie par l’intermédiaire d’une formation en recherche qualitative / Abbey L. MARTERELLA in Canadian Journal of Occupational Therapy, 82(2) (avril 2015)
[article]
Titre : Favoriser l’acquisition d’habitudes en matière de pratique chez les étudiants en ergothérapie par l’intermédiaire d’une formation en recherche qualitative Titre original : Developing occupational therapy students’ practice habits via qualitative inquiry education Type de document : texte imprimé Auteurs : Abbey L. MARTERELLA ; Rebecca M. ALDRICH Année de publication : 2015 Article en page(s) : p. 119-128 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Formation professionnelle Habitude Pratique professionnelle Etudiant Résumé : Description Les normes d’agrément et les compétences pour la pratique mettent l’accent sur l’importance de la recherche dans la pratique de l’ergothérapie, mais elles n’orientent pas la façon dont on doit aborder la recherche dans le cadre de la formation en ergothérapie. Malgré l’importance de la recherche qualitative dans les professions de la santé, il est essentiel de préciser comment et pourquoi la recherche qualitative est enseignée dans le cadre de la formation en ergothérapie.
But Les auteurs discutent de la façon dont la formation sur la recherche qualitative peut favoriser l’acquisition d’habitudes de réflexion et de réflexivité, la criticité et favoriser la participation active chez les étudiants, afin qu’ils soient bien préparés pour la pratique de l’ergothérapie.
Questions clés Nous considérons que les compétences professionnelles dont nos étudiants doivent faire l’acquisition pour exercer de manière éclairée, éthique et sensible peuvent être rehaussées par des expériences en recherche qualitative et nous suggérons qu’il serait possible, dans le cadre de la formation en ergothérapie, de faire des liens entre les expériences en recherche qualitative et l’acquisition d’habitudes professionnelles.
Conséquences Outre l’enseignement de la recherche en soi, nous croyons que les enseignants peuvent adopter une perspective plus large pour expliquer comment fonctionne la recherche qualitative dans le cadre de la formation en ergothérapie.
Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=35907
in Canadian Journal of Occupational Therapy > 82(2) (avril 2015) . - p. 119-128[article] Favoriser l’acquisition d’habitudes en matière de pratique chez les étudiants en ergothérapie par l’intermédiaire d’une formation en recherche qualitative = Developing occupational therapy students’ practice habits via qualitative inquiry education [texte imprimé] / Abbey L. MARTERELLA ; Rebecca M. ALDRICH . - 2015 . - p. 119-128.
Langues : Anglais (eng)
in Canadian Journal of Occupational Therapy > 82(2) (avril 2015) . - p. 119-128
Mots-clés : Formation professionnelle Habitude Pratique professionnelle Etudiant Résumé : Description Les normes d’agrément et les compétences pour la pratique mettent l’accent sur l’importance de la recherche dans la pratique de l’ergothérapie, mais elles n’orientent pas la façon dont on doit aborder la recherche dans le cadre de la formation en ergothérapie. Malgré l’importance de la recherche qualitative dans les professions de la santé, il est essentiel de préciser comment et pourquoi la recherche qualitative est enseignée dans le cadre de la formation en ergothérapie.
But Les auteurs discutent de la façon dont la formation sur la recherche qualitative peut favoriser l’acquisition d’habitudes de réflexion et de réflexivité, la criticité et favoriser la participation active chez les étudiants, afin qu’ils soient bien préparés pour la pratique de l’ergothérapie.
Questions clés Nous considérons que les compétences professionnelles dont nos étudiants doivent faire l’acquisition pour exercer de manière éclairée, éthique et sensible peuvent être rehaussées par des expériences en recherche qualitative et nous suggérons qu’il serait possible, dans le cadre de la formation en ergothérapie, de faire des liens entre les expériences en recherche qualitative et l’acquisition d’habitudes professionnelles.
Conséquences Outre l’enseignement de la recherche en soi, nous croyons que les enseignants peuvent adopter une perspective plus large pour expliquer comment fonctionne la recherche qualitative dans le cadre de la formation en ergothérapie.
Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=35907 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtInternational Educational Interactions and Students' Critical Consciousness: A Pilot Study. / Rebecca M. ALDRICH in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 71/5 (2017)
[article]
Titre : International Educational Interactions and Students' Critical Consciousness: A Pilot Study. Type de document : texte imprimé Auteurs : Rebecca M. ALDRICH, Auteur ; Lenin C. Grajo, Auteur Année de publication : 2017 Article en page(s) : p.1-10 Langues : Américain (ame) Mots-clés : ergothérapie Étudiants des professions de santé Compétence culturelle Enseignement Résumé : Online technologies facilitate connections between students around the world, but their impact on occupational science and occupational therapy students' critical consciousness about culture is underexplored. In this article we present research on five groups of occupational science and occupational therapy students across two cohorts at one Midwestern university. We used a pretest-posttest group design and the Multicultural Experiences Questionnaire to investigate the potential influence of students' exposure to international educational interactions on their multicultural experiences and desires. Of 157 students surveyed, those who experienced the greatest number of international educational interactions demonstrated statistically significant increases in their desire to become acquainted with other people of different backgrounds and to explore their own prejudices and biases. Given the transformative potential of international educational interactions, future research must assess the ways in which such interactions affect critical cultural consciousness apart from other educational content and design. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=56163
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/5 (2017) . - p.1-10[article] International Educational Interactions and Students' Critical Consciousness: A Pilot Study. [texte imprimé] / Rebecca M. ALDRICH, Auteur ; Lenin C. Grajo, Auteur . - 2017 . - p.1-10.
Langues : Américain (ame)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/5 (2017) . - p.1-10
Mots-clés : ergothérapie Étudiants des professions de santé Compétence culturelle Enseignement Résumé : Online technologies facilitate connections between students around the world, but their impact on occupational science and occupational therapy students' critical consciousness about culture is underexplored. In this article we present research on five groups of occupational science and occupational therapy students across two cohorts at one Midwestern university. We used a pretest-posttest group design and the Multicultural Experiences Questionnaire to investigate the potential influence of students' exposure to international educational interactions on their multicultural experiences and desires. Of 157 students surveyed, those who experienced the greatest number of international educational interactions demonstrated statistically significant increases in their desire to become acquainted with other people of different backgrounds and to explore their own prejudices and biases. Given the transformative potential of international educational interactions, future research must assess the ways in which such interactions affect critical cultural consciousness apart from other educational content and design. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=56163 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtJustice and U.S. Occupational Therapy Practice: A Relationship 100 Years in the Making. / Rebecca M. ALDRICH in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 71/1 (2017)
[article]
Titre : Justice and U.S. Occupational Therapy Practice: A Relationship 100 Years in the Making. Type de document : texte imprimé Auteurs : Rebecca M. ALDRICH, Auteur ; Tessa L. Boston, Auteur ; Claire E. Daaleman, Auteur Année de publication : 2017 Article en page(s) : pp.1-5 Langues : Américain (ame) Mots-clés : pratique professionnelle ergothérapie Etats-Unis Justice sociale Résumé : At 99 years old, occupational therapy is a global health care profession with a growing orientation toward justice. Because much of the occupational justice discourse has developed outside the United States, parallels between the profession's ethos and its current focus on justice must be examined more closely in this country. Although occupational therapy practitioners in the United States are better equipped than their predecessors with language and theories that explicitly emphasize justice, the potential for bringing that focus to bear depends on practitioners' willingness to think differently about their practices. We argue that a focus on justice can be naturally integrated with curriculum standards by emphasizing the link between cultural humility, client-centeredness, and embodied habits of "seeking out unknown others." Outside formal education, practitioners can be encouraged to think of justice as something that already intersects with practice, not something that practitioners must choose whether to take up. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=49262
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/1 (2017) . - pp.1-5[article] Justice and U.S. Occupational Therapy Practice: A Relationship 100 Years in the Making. [texte imprimé] / Rebecca M. ALDRICH, Auteur ; Tessa L. Boston, Auteur ; Claire E. Daaleman, Auteur . - 2017 . - pp.1-5.
Langues : Américain (ame)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/1 (2017) . - pp.1-5
Mots-clés : pratique professionnelle ergothérapie Etats-Unis Justice sociale Résumé : At 99 years old, occupational therapy is a global health care profession with a growing orientation toward justice. Because much of the occupational justice discourse has developed outside the United States, parallels between the profession's ethos and its current focus on justice must be examined more closely in this country. Although occupational therapy practitioners in the United States are better equipped than their predecessors with language and theories that explicitly emphasize justice, the potential for bringing that focus to bear depends on practitioners' willingness to think differently about their practices. We argue that a focus on justice can be naturally integrated with curriculum standards by emphasizing the link between cultural humility, client-centeredness, and embodied habits of "seeking out unknown others." Outside formal education, practitioners can be encouraged to think of justice as something that already intersects with practice, not something that practitioners must choose whether to take up. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=49262 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtResource Seeking as Occupation: A Critical and Empirical Exploration. / Rebecca M. ALDRICH in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 71/3 (2017)
[article]
Titre : Resource Seeking as Occupation: A Critical and Empirical Exploration. Type de document : texte imprimé Auteurs : Rebecca M. ALDRICH, Auteur ; Debbie Laliberte Rudman, Auteur ; Virginia A. DICKIE, Auteur Année de publication : 2017 Article en page(s) : pp.1-9. Langues : Américain (ame) Mots-clés : ergotherapie emploi Résumé : Occupational therapists and occupational scientists are committed to generating and using knowledge about occupation, but Western middle-class social norms regarding particular ways of doing have limited explorations of survival occupations. This article provides empirical evidence of the ways in which resource seeking constitutes an occupational response to situations of uncertain survival. Resource seeking includes a range of activities outside formal employment that aim to meet basic needs. On the basis of findings from 2 ethnographic studies, we critique the presumption of survival in guiding occupational therapy documents and the accompanying failure to recognize occupations that seem at odds with self-sufficiency. We argue that failing to name resource seeking in occupational therapy documents risks alignment with social, political, and economic trends that foster occupational injustices. If occupational therapists truly aim to meet society's occupational needs, they must ensure that professional documents and discourses reflect the experiences of all people in society. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=49296
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/3 (2017) . - pp.1-9.[article] Resource Seeking as Occupation: A Critical and Empirical Exploration. [texte imprimé] / Rebecca M. ALDRICH, Auteur ; Debbie Laliberte Rudman, Auteur ; Virginia A. DICKIE, Auteur . - 2017 . - pp.1-9.
Langues : Américain (ame)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/3 (2017) . - pp.1-9.
Mots-clés : ergotherapie emploi Résumé : Occupational therapists and occupational scientists are committed to generating and using knowledge about occupation, but Western middle-class social norms regarding particular ways of doing have limited explorations of survival occupations. This article provides empirical evidence of the ways in which resource seeking constitutes an occupational response to situations of uncertain survival. Resource seeking includes a range of activities outside formal employment that aim to meet basic needs. On the basis of findings from 2 ethnographic studies, we critique the presumption of survival in guiding occupational therapy documents and the accompanying failure to recognize occupations that seem at odds with self-sufficiency. We argue that failing to name resource seeking in occupational therapy documents risks alignment with social, political, and economic trends that foster occupational injustices. If occupational therapists truly aim to meet society's occupational needs, they must ensure that professional documents and discourses reflect the experiences of all people in society. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=49296 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt