Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Miho ASANO |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Goals Set After Completing a Teleconference-Delivered Program for Managing Multiple Sclerosis Fatigue / Miho ASANO in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 69/3 (mai -juin 2015)
[article]
Titre : Goals Set After Completing a Teleconference-Delivered Program for Managing Multiple Sclerosis Fatigue Type de document : texte imprimé Auteurs : Miho ASANO ; Katharine PREISSNER ; Rose DUFFY ; et al. Année de publication : 2015 Article en page(s) : p.1-8 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Sclérose plaque Fatigue Activités vie quotidienneFatigue Goals Multiple sclerosis Self-care Telecommunications Résumé : Setting goals can be a valuable skill to self-manage multiple sclerosis (MS) fatigue. A better understanding of the goals set by people with MS after completing a fatigue management program can assist health care professionals with tailoring interventions for clients. This study aimed to describe the focus of goals set by people with MS after a teleconference-delivered fatigue management program and to evaluate the extent to which participants were able to achieve their goals over time. In total, 485 goals were set by 81 participants. Over a follow-up period, 64 participants rated 284 goals regarding progress made toward goal achievement. Approximately 50% of the rated goals were considered achieved. The most common type of goal achieved was that of instrumental activities of daily living. Short-term goals were more likely to be achieved. This study highlights the need for and importance of promoting and teaching goal-setting skills to people with MS. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=35899
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 69/3 (mai -juin 2015) . - p.1-8[article] Goals Set After Completing a Teleconference-Delivered Program for Managing Multiple Sclerosis Fatigue [texte imprimé] / Miho ASANO ; Katharine PREISSNER ; Rose DUFFY ; et al. . - 2015 . - p.1-8.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 69/3 (mai -juin 2015) . - p.1-8
Mots-clés : Sclérose plaque Fatigue Activités vie quotidienneFatigue Goals Multiple sclerosis Self-care Telecommunications Résumé : Setting goals can be a valuable skill to self-manage multiple sclerosis (MS) fatigue. A better understanding of the goals set by people with MS after completing a fatigue management program can assist health care professionals with tailoring interventions for clients. This study aimed to describe the focus of goals set by people with MS after a teleconference-delivered fatigue management program and to evaluate the extent to which participants were able to achieve their goals over time. In total, 485 goals were set by 81 participants. Over a follow-up period, 64 participants rated 284 goals regarding progress made toward goal achievement. Approximately 50% of the rated goals were considered achieved. The most common type of goal achieved was that of instrumental activities of daily living. Short-term goals were more likely to be achieved. This study highlights the need for and importance of promoting and teaching goal-setting skills to people with MS. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=35899 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Disponible
Disponible