Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Amiya WALDMAN-LEVY |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Efficacy of a Crisis Intervention in Improving Mother–Child Interaction and Children’s Play Functioning / Amiya WALDMAN-LEVY in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 69/1 (janvier-février 2015)
[article]
Titre : Efficacy of a Crisis Intervention in Improving Mother–Child Interaction and Children’s Play Functioning Type de document : texte imprimé Auteurs : Amiya WALDMAN-LEVY ; Naomi Weintraub Année de publication : 2015 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Relation mère enfant Jeu Violence domestique Résumé : OBJECTIVE. We examined the efficacy of a crisis-based intervention in improving mother–child interaction and children’s play functioning for families who had experienced domestic violence.
METHOD. Using a pretest–posttest two-group control study design, we assigned the intervention group (n = 20 mother–child dyads) to the Family Intervention for Improving Occupational Performance (FI–OP) program and the control group (n = 17 dyads) to a playroom program. Both programs consisted of eight 30-min sessions. We videotaped dyads during free play and used standardized tools to assess interactions, play skills, and playfulness.
RESULTS. After the intervention, mother–child interaction was significantly better in the FI–OP group than in the playroom group. The children in the FI–OP group also demonstrated significantly greater improvement in play skills, but not in playfulness.
CONCLUSION. FI–OP is a promising program for improving aspects of mother–child interaction and children’s play functioning among survivors of domestic violence.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=35332
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 69/1 (janvier-février 2015)[article] Efficacy of a Crisis Intervention in Improving Mother–Child Interaction and Children’s Play Functioning [texte imprimé] / Amiya WALDMAN-LEVY ; Naomi Weintraub . - 2015.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 69/1 (janvier-février 2015)
Mots-clés : Relation mère enfant Jeu Violence domestique Résumé : OBJECTIVE. We examined the efficacy of a crisis-based intervention in improving mother–child interaction and children’s play functioning for families who had experienced domestic violence.
METHOD. Using a pretest–posttest two-group control study design, we assigned the intervention group (n = 20 mother–child dyads) to the Family Intervention for Improving Occupational Performance (FI–OP) program and the control group (n = 17 dyads) to a playroom program. Both programs consisted of eight 30-min sessions. We videotaped dyads during free play and used standardized tools to assess interactions, play skills, and playfulness.
RESULTS. After the intervention, mother–child interaction was significantly better in the FI–OP group than in the playroom group. The children in the FI–OP group also demonstrated significantly greater improvement in play skills, but not in playfulness.
CONCLUSION. FI–OP is a promising program for improving aspects of mother–child interaction and children’s play functioning among survivors of domestic violence.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=35332 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt