Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Bridget HAHN |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Development of Additional Tasks for the Executive Function Performance Test / Bridget HAHN in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 68/6 (novembre/décembre 2014)
[article]
Titre : Development of Additional Tasks for the Executive Function Performance Test Type de document : texte imprimé Auteurs : Bridget HAHN ; et al. ; Jennifer MOORE ; Carolyn BAUM Année de publication : 2014 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Accident cérébrovasculaire Travail rendement Cadre Résumé : OBJECTIVE. The Executive Function Performance Test (EFPT) is a reliable and valid performance-based assessment of executive function for people with stroke. The objective of this study was to enhance the clinical utility of the EFPT by developing and testing additional tasks for the EFPT in the Alternate EFPT (aEFPT).
METHOD. We performed a cross-sectional study with poststroke participants (n = 25) and healthy control participants (n = 25). All participants completed a neuropsychological assessment battery and both the EFPT and the aEFPT.
RESULTS. No statistically significant differences were found between the EFPT and the aEFPT when examining total scores, construct scores, and two overall task scores. Correlations between the aEFPT and the neuropsychological measures were adequate to strong (r2s = .59–.83).
CONCLUSION. The aEFPT tasks are comparable to the original EFPT tasks, providing occupational therapy practitioners with additional tasks that can be used clinically to identify performance-based executive function deficits in people with stroke.Note de contenu : Online only Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=34400
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 68/6 (novembre/décembre 2014)[article] Development of Additional Tasks for the Executive Function Performance Test [texte imprimé] / Bridget HAHN ; et al. ; Jennifer MOORE ; Carolyn BAUM . - 2014.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 68/6 (novembre/décembre 2014)
Mots-clés : Accident cérébrovasculaire Travail rendement Cadre Résumé : OBJECTIVE. The Executive Function Performance Test (EFPT) is a reliable and valid performance-based assessment of executive function for people with stroke. The objective of this study was to enhance the clinical utility of the EFPT by developing and testing additional tasks for the EFPT in the Alternate EFPT (aEFPT).
METHOD. We performed a cross-sectional study with poststroke participants (n = 25) and healthy control participants (n = 25). All participants completed a neuropsychological assessment battery and both the EFPT and the aEFPT.
RESULTS. No statistically significant differences were found between the EFPT and the aEFPT when examining total scores, construct scores, and two overall task scores. Correlations between the aEFPT and the neuropsychological measures were adequate to strong (r2s = .59–.83).
CONCLUSION. The aEFPT tasks are comparable to the original EFPT tasks, providing occupational therapy practitioners with additional tasks that can be used clinically to identify performance-based executive function deficits in people with stroke.Note de contenu : Online only Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=34400 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt