Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Sara E. MCEWEN |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Pilot randomized controlled trial investigating cognitive strategy use to improve goal performance after stroke / Helene J. Polatajko in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 66/1 (janvier-février 2012)
[article]
Titre : Pilot randomized controlled trial investigating cognitive strategy use to improve goal performance after stroke Type de document : texte imprimé Auteurs : Helene J. Polatajko ; Sara E. MCEWEN ; et al. ; Jennifer D. RYAN Année de publication : 2012 Article en page(s) : p. 104-109 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Accident cérébrovasculaire Développement intellectuel Résumé : OBJECTIVE. The authors compared changes in client performance on three goals poststroke after the Cognitive Orientation to daily Occupational Performance (CO–OP) intervention or standard occupational therapy (SOT) to determine the magnitude and direction of change.
METHOD. Eight people living in the community following a stroke were randomly assigned to receive CO–OP (n = 4) or SOT (n = 4). CO–OP is a 10-session, cognitive-oriented approach to improving performance that uses client-driven cognitive strategies. SOT was therapist driven and combined task-specific and component-based training. Goal performance was measured by the therapist-rated Performance Quality Rating Scale (PQRS) and the participant-rated Canadian Occupational Performance Measure (COPM).
RESULTS. Using Mann-Whitney U test, we found that CO–OP participants showed significantly greater improvement in performance (PQRS, p = .02; COPM Performance, p = .02) compared with SOT but no improvement in satisfaction (COPM Satisfaction, p = .38).
CONCLUSION. The CO–OP group demonstrated larger performance improvements than the SOT group. Because of the promising results, an investigation using a larger sample is warranted.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14187
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 66/1 (janvier-février 2012) . - p. 104-109[article] Pilot randomized controlled trial investigating cognitive strategy use to improve goal performance after stroke [texte imprimé] / Helene J. Polatajko ; Sara E. MCEWEN ; et al. ; Jennifer D. RYAN . - 2012 . - p. 104-109.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 66/1 (janvier-février 2012) . - p. 104-109
Mots-clés : Accident cérébrovasculaire Développement intellectuel Résumé : OBJECTIVE. The authors compared changes in client performance on three goals poststroke after the Cognitive Orientation to daily Occupational Performance (CO–OP) intervention or standard occupational therapy (SOT) to determine the magnitude and direction of change.
METHOD. Eight people living in the community following a stroke were randomly assigned to receive CO–OP (n = 4) or SOT (n = 4). CO–OP is a 10-session, cognitive-oriented approach to improving performance that uses client-driven cognitive strategies. SOT was therapist driven and combined task-specific and component-based training. Goal performance was measured by the therapist-rated Performance Quality Rating Scale (PQRS) and the participant-rated Canadian Occupational Performance Measure (COPM).
RESULTS. Using Mann-Whitney U test, we found that CO–OP participants showed significantly greater improvement in performance (PQRS, p = .02; COPM Performance, p = .02) compared with SOT but no improvement in satisfaction (COPM Satisfaction, p = .38).
CONCLUSION. The CO–OP group demonstrated larger performance improvements than the SOT group. Because of the promising results, an investigation using a larger sample is warranted.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14187 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Réserve Consultable sur demande auprès des documentalistes
Exclu du prêt