Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Faire une suggestion Affiner la recherche

[article]
Titre : |
Evolution de l'enseignement de l'analyse d'activité en ergothérapie en France et en Europe |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Marie-Chantal Morel-Bracq ; RANDLOV Birgit ; MAY Gabriele ; Manuela FERREIRA ; Brian Ellingham ; CIRTAUTAS Alma ; BURGESS Karen |
Année de publication : |
2006 |
Article en page(s) : |
p. 21-31 |
Langues : |
Français (fre) |
Mots-clés : |
Ergothérapie Enseignement Histoire |
Résumé : |
L'ergothérapie a beaucoup évolué en France depuis le premier programme officiel des études publié en 1971. L'analyse d'activité qui peut être considérée comme une compétence fondamentale de l'ergothérapeute est fortement remise en question dans l'enseignement de l'ergothérapie en France et en Europe. Un nouveau groupe de travail s'est constitué dans le cadre d'ENOTHE autour du thème de l'enseignement de l'analyse d'activité dans les écoles d'ergothérapie européennes. Ce groupe a cherché à définir ce que peut être l'analyse d'activité pour les ergothérapeutes et à connaître différentes méthodes d'enseignement utilisées sur le territoire européen. L'objectif est d'élaborer un module d'enseignement de l'analyse d'activité pour les années à venir, ce qui nécessite une perspective historique.
|
Permalink : |
./index.php?lvl=notice_display&id=13701 |
in Ergothérapies > 21 (mars 2006) . - p. 21-31
[article] Evolution de l'enseignement de l'analyse d'activité en ergothérapie en France et en Europe [texte imprimé] / Marie-Chantal Morel-Bracq ; RANDLOV Birgit ; MAY Gabriele ; Manuela FERREIRA ; Brian Ellingham ; CIRTAUTAS Alma ; BURGESS Karen . - 2006 . - p. 21-31. Langues : Français ( fre) in Ergothérapies > 21 (mars 2006) . - p. 21-31
Mots-clés : |
Ergothérapie Enseignement Histoire |
Résumé : |
L'ergothérapie a beaucoup évolué en France depuis le premier programme officiel des études publié en 1971. L'analyse d'activité qui peut être considérée comme une compétence fondamentale de l'ergothérapeute est fortement remise en question dans l'enseignement de l'ergothérapie en France et en Europe. Un nouveau groupe de travail s'est constitué dans le cadre d'ENOTHE autour du thème de l'enseignement de l'analyse d'activité dans les écoles d'ergothérapie européennes. Ce groupe a cherché à définir ce que peut être l'analyse d'activité pour les ergothérapeutes et à connaître différentes méthodes d'enseignement utilisées sur le territoire européen. L'objectif est d'élaborer un module d'enseignement de l'analyse d'activité pour les années à venir, ce qui nécessite une perspective historique.
|
Permalink : |
./index.php?lvl=notice_display&id=13701 |
|  |
Exemplaires (1)
|
Revue | Revue | Centre de Documentation HELHa Campus Montignies | Réserve | Consultable sur demande auprès des documentalistes Exclu du prêt |

[article]
Titre : |
Short-term changes in occupational therapy students’ self-efficacy for therapeutic use of self |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Ratna A. Hussain ; Tove Carstensen ; Farzaneh Yazdani ; Brian Ellingham ; Tore Bonsaksen |
Année de publication : |
2018 |
Article en page(s) : |
p. 276-284 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Mots-clés : |
Intentional relationship model longitudinal study self-efficacy |
Résumé : |
Introduction
Self-efficacy concerned with the therapeutic use of self is important for occupational therapists, and students need to develop the skills and the self-efficacy required to meet interpersonal challenges in practice. This study examined short-term changes in occupational therapy students’ self-efficacy for using therapeutic modes, for recognizing clients’ interpersonal characteristics, and for managing interpersonal events. Factors associated with such changes were also examined.
Method
A sample of 89 Norwegian occupational therapy students from two universities was used, and the students completed three questionnaires 2–3 weeks after a workshop and at 3 months’ follow-up. Changes on the outcome measures were analyzed with t-tests for dependent samples, and factors associated with the outcome changes were analyzed with linear regression analyses.
Results
During the follow-up period, the students improved their self-efficacy scores on all three outcome measures. Higher age was associated with more improvement on two of the outcome measures.
Conclusion
The occupational therapy students improved their self-efficacy for therapeutic use of self during the brief follow-up period. Thus, the time in education, either university-based or practice-based, seems to add to students’ self-efficacy for clinical skills in this area. Higher age appears to be a resource for gaining more self-efficacy from attending educational courses. |
Permalink : |
./index.php?lvl=notice_display&id=80081 |
in The British Journal of Occupational Therapy > Vol.81 Issue 5 (Mai 2018) . - p. 276-284
[article] Short-term changes in occupational therapy students’ self-efficacy for therapeutic use of self [texte imprimé] / Ratna A. Hussain ; Tove Carstensen ; Farzaneh Yazdani ; Brian Ellingham ; Tore Bonsaksen . - 2018 . - p. 276-284. Langues : Anglais ( eng) in The British Journal of Occupational Therapy > Vol.81 Issue 5 (Mai 2018) . - p. 276-284
Mots-clés : |
Intentional relationship model longitudinal study self-efficacy |
Résumé : |
Introduction
Self-efficacy concerned with the therapeutic use of self is important for occupational therapists, and students need to develop the skills and the self-efficacy required to meet interpersonal challenges in practice. This study examined short-term changes in occupational therapy students’ self-efficacy for using therapeutic modes, for recognizing clients’ interpersonal characteristics, and for managing interpersonal events. Factors associated with such changes were also examined.
Method
A sample of 89 Norwegian occupational therapy students from two universities was used, and the students completed three questionnaires 2–3 weeks after a workshop and at 3 months’ follow-up. Changes on the outcome measures were analyzed with t-tests for dependent samples, and factors associated with the outcome changes were analyzed with linear regression analyses.
Results
During the follow-up period, the students improved their self-efficacy scores on all three outcome measures. Higher age was associated with more improvement on two of the outcome measures.
Conclusion
The occupational therapy students improved their self-efficacy for therapeutic use of self during the brief follow-up period. Thus, the time in education, either university-based or practice-based, seems to add to students’ self-efficacy for clinical skills in this area. Higher age appears to be a resource for gaining more self-efficacy from attending educational courses. |
Permalink : |
./index.php?lvl=notice_display&id=80081 |
|  |
Exemplaires (1)
|
Revue | Revue | Centre de Documentation HELHa Campus Montignies | Armoires à volets | Document exclu du prêt - à consulter sur place Exclu du prêt |