Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture: Du lundi au vendredi, de 8h00 à 16h00
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Détail de l'auteur
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
![détail](./getgif.php?nomgif=plus)
(2022)
Titre : |
How does assessment impact students’ motivation? : TFE recherche-synthèse |
Type de document : |
TFE / Mémoire |
Auteurs : |
Adrian Legrand ; Katia Dobbelaere, Promoteur du mémoire |
Editeur : |
Loverval : HELHa |
Année de publication : |
2022 |
Importance : |
66 p. |
Note générale : |
TFE présenté en vue de l’obtention du grade de Bachelier en langues germaniques |
Langues : |
Anglais (eng) Français (fre) |
Catégories : |
L:langue:anglais P:Pédagogie:évaluation P:psychologie:motivation
|
Résumé : |
"Evaluation is an integral part of our lives. As children and teenagers, we are faced with academic standards that require us to pass assessments in order to prove our abilities and reach the next grade. These assessments have a major impact on our motivation, which, from an early age, dictates and directs us towards the things that interest us. This same motivation teaches us to set goals linked with our desires and obligations. This essay shows that assessment can influence this motivation and success, both at school and at work. Through a combination of article analysis, theory and practice, this paper will help you to reflect on how to assess our students to promote learning and development. Be curious, be motivated, go back to your youth or try it out only to gain experience and wisdom" |
ATTENTION : |
Un TFE reste une production d'un étudiant. Faites donc preuve d'esprit critique et ne validez aucune information sans l'avoir vérifiée./Veuillez vous identifier pour avoir accès au document |
How does assessment impact students’ motivation? : TFE recherche-synthèse [TFE / Mémoire] / Adrian Legrand ; Katia Dobbelaere, Promoteur du mémoire . - Loverval (6280) : HELHa, 2022 . - 66 p. TFE présenté en vue de l’obtention du grade de Bachelier en langues germaniques Langues : Anglais ( eng) Français ( fre)
Catégories : |
L:langue:anglais P:Pédagogie:évaluation P:psychologie:motivation
|
Résumé : |
"Evaluation is an integral part of our lives. As children and teenagers, we are faced with academic standards that require us to pass assessments in order to prove our abilities and reach the next grade. These assessments have a major impact on our motivation, which, from an early age, dictates and directs us towards the things that interest us. This same motivation teaches us to set goals linked with our desires and obligations. This essay shows that assessment can influence this motivation and success, both at school and at work. Through a combination of article analysis, theory and practice, this paper will help you to reflect on how to assess our students to promote learning and development. Be curious, be motivated, go back to your youth or try it out only to gain experience and wisdom" |
ATTENTION : |
Un TFE reste une production d'un étudiant. Faites donc preuve d'esprit critique et ne validez aucune information sans l'avoir vérifiée./Veuillez vous identifier pour avoir accès au document |
|
Exemplaires