Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture :
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 17h30
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Exceptionnellement, la bibliothèque fermera à 15h45 ce mardi 19 novembre.
Durant la semaine du 25 novembre, les horaires de la bibliothèque seront allégés :
Lundi, de 7h45 à 12h45
Mardi, fermé
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 12h45
Vendredi, de 7h45 à 12h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Durant les vacances d'hiver, la bibliothèque sera fermée du 21 décembre au 5 janvier
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 17h30
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Exceptionnellement, la bibliothèque fermera à 15h45 ce mardi 19 novembre.
Durant la semaine du 25 novembre, les horaires de la bibliothèque seront allégés :
Lundi, de 7h45 à 12h45
Mardi, fermé
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 12h45
Vendredi, de 7h45 à 12h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Durant les vacances d'hiver, la bibliothèque sera fermée du 21 décembre au 5 janvier
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Détail de l'auteur
Auteur Veerle Frateur |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Riedel en Ritme. Vlaamse taalriedels / Jes Leysen (2005)
Titre : Riedel en Ritme. Vlaamse taalriedels : Cursistenboek Type de document : texte imprimé Auteurs : Jes Leysen ; Ann De Schryver ; Veerle Frateur ; et al. Editeur : Leuven : Acco Année de publication : 2005 Importance : 48 p. Format : 30 cm Accompagnement : 1 CD ISBN/ISSN/EAN : 978-90-334-5823-1 Langues : Néerlandais (nla) Index. décimale : 803Or Expression orale en néerlandais Résumé : "In 'Riedel en Ritme' bieden we een 35-tal gehelen van alledaags taalgebruik in dialoog aan. De riedels werden inhoudelijk gerangschikt volgens de verschillende contexten van de leerplannen voor het NT2-onderwijs en zijn ritmisch ingesproken door professionele acteurs. Het is de bedoeling dat de cursisten deze dialogen aan de hand van verschillende werkvormen eerst begrijpen en dan naspreken. Met het oog op het begrijpen van de taalriedels hebben we ook foto's toegevoegd die de situatie in de riedel verbeelden en die als introducerende praatplaat kunnen ingezet worden. Vervolgens is vaak en veel naspreken de boodschap, zodat de cursisten zich het idiomatisch karakter en de ritmiek van de uitdrukkingen eigen maken. In vakdidactische termen kunnen we stellen dat er van receptief naar productief gewerkt wordt. Behalve om cursisten met routineformuleringen vertrouwd te maken, zijn riedels ook uiterst geschikt om aan de prosodie van het Nederlands te werken: ritme, intonatie en klemtoon.'Riedel en Ritme' kan naast de gewone cursussen of handboeken gebruikt worden. Sommige riedels zijn misschien eerder geschikt voor de basiseducatie of de onthaalklassen van het secundair onderwijs. Andere kunnen dan weer prima aan bod komen in de centra voor het volwassenenonderwijs of de universitaire talencentra. In ieder geval werden ze in al deze onderwijscircuits uitgeprobeerd en geschikt bevonden.Het werken met riedels is een zeer (inter)actief gebeuren en zorgt voor een welkome afwisseling in de les. Het is een werkvorm die een enthousiaste inzet van de docent vraagt, maar die dan ook knappe resultaten en plezier in de klas oplevert. De cursist kan uiteraard ook individueel aan het werk gaan met de cd-rom." Riedel en Ritme. Vlaamse taalriedels : Cursistenboek [texte imprimé] / Jes Leysen ; Ann De Schryver ; Veerle Frateur ; et al. . - Leuven : Acco, 2005 . - 48 p. ; 30 cm + 1 CD.
ISBN : 978-90-334-5823-1
Langues : Néerlandais (nla)
Index. décimale : 803Or Expression orale en néerlandais Résumé : "In 'Riedel en Ritme' bieden we een 35-tal gehelen van alledaags taalgebruik in dialoog aan. De riedels werden inhoudelijk gerangschikt volgens de verschillende contexten van de leerplannen voor het NT2-onderwijs en zijn ritmisch ingesproken door professionele acteurs. Het is de bedoeling dat de cursisten deze dialogen aan de hand van verschillende werkvormen eerst begrijpen en dan naspreken. Met het oog op het begrijpen van de taalriedels hebben we ook foto's toegevoegd die de situatie in de riedel verbeelden en die als introducerende praatplaat kunnen ingezet worden. Vervolgens is vaak en veel naspreken de boodschap, zodat de cursisten zich het idiomatisch karakter en de ritmiek van de uitdrukkingen eigen maken. In vakdidactische termen kunnen we stellen dat er van receptief naar productief gewerkt wordt. Behalve om cursisten met routineformuleringen vertrouwd te maken, zijn riedels ook uiterst geschikt om aan de prosodie van het Nederlands te werken: ritme, intonatie en klemtoon.'Riedel en Ritme' kan naast de gewone cursussen of handboeken gebruikt worden. Sommige riedels zijn misschien eerder geschikt voor de basiseducatie of de onthaalklassen van het secundair onderwijs. Andere kunnen dan weer prima aan bod komen in de centra voor het volwassenenonderwijs of de universitaire talencentra. In ieder geval werden ze in al deze onderwijscircuits uitgeprobeerd en geschikt bevonden.Het werken met riedels is een zeer (inter)actief gebeuren en zorgt voor een welkome afwisseling in de les. Het is een werkvorm die een enthousiaste inzet van de docent vraagt, maar die dan ook knappe resultaten en plezier in de klas oplevert. De cursist kan uiteraard ook individueel aan het werk gaan met de cd-rom." Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L006108 803Or LEY 006108 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible