Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture :
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 17h30
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Exceptionnellement, la bibliothèque fermera à 15h45 ce mardi 19 novembre.
Durant la semaine du 25 novembre, les horaires de la bibliothèque seront allégés :
Lundi, de 7h45 à 12h45
Mardi, fermé
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 12h45
Vendredi, de 7h45 à 12h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Durant les vacances d'hiver, la bibliothèque sera fermée du 21 décembre au 5 janvier
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 17h30
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Exceptionnellement, la bibliothèque fermera à 15h45 ce mardi 19 novembre.
Durant la semaine du 25 novembre, les horaires de la bibliothèque seront allégés :
Lundi, de 7h45 à 12h45
Mardi, fermé
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 12h45
Vendredi, de 7h45 à 12h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Durant les vacances d'hiver, la bibliothèque sera fermée du 21 décembre au 5 janvier
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Détail de l'auteur
Auteur Anja Valk |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Actief met taal / Dieuwke de Coole (2017)
Titre : Actief met taal : Didactische werkvormen voor het taalonderwijs Type de document : texte imprimé Auteurs : Dieuwke de Coole ; Anja Valk Editeur : Bussum [Pays-Bas] : Coutinho Année de publication : 2017 Importance : 179 p. Format : 27 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-90-469-0439-8 Langues : Néerlandais (nla) Mots-clés : activités Index. décimale : 803Did Didactique du néerlandais Résumé : "Taalmethodes bieden vaak kant-en-klare lessen waarmee docenten efficiënt en verantwoord aan de leerdoelen kunnen werken. Maar daarnaast blijven docenten behoefte hebben aan werkvormen die ze in kunnen zetten om te reageren op wat er in de klas gebeurt. Hoe laat je die woordenlijst nog een keer de revue passeren? Hoe kun je een ingeslapen klas voor het resterende half uur weer oppeppen? Hoe zet je leerlingen of cursisten wat actiever aan het werk met die leesopdracht?
In Actief met taal bieden de auteurs ruim zestig verschillende werkvormen aan die als inspiratiebron voor de (aspirant-)taaldocent kunnen dienen. De werkvormen zijn gerubriceerd en voorzien van labels die de vaardigheid, het taalniveau en de groeperingsvorm aanduiden, zodat een geschikte werkvorm gemakkelijk te vinden is. Ook worden variatiemogelijkheden en didactische tips gegeven."Actief met taal : Didactische werkvormen voor het taalonderwijs [texte imprimé] / Dieuwke de Coole ; Anja Valk . - Bussum (Postbus 333, 1400 AH, Pays-Bas) : Coutinho, 2017 . - 179 p. ; 27 cm.
ISBN : 978-90-469-0439-8
Langues : Néerlandais (nla)
Mots-clés : activités Index. décimale : 803Did Didactique du néerlandais Résumé : "Taalmethodes bieden vaak kant-en-klare lessen waarmee docenten efficiënt en verantwoord aan de leerdoelen kunnen werken. Maar daarnaast blijven docenten behoefte hebben aan werkvormen die ze in kunnen zetten om te reageren op wat er in de klas gebeurt. Hoe laat je die woordenlijst nog een keer de revue passeren? Hoe kun je een ingeslapen klas voor het resterende half uur weer oppeppen? Hoe zet je leerlingen of cursisten wat actiever aan het werk met die leesopdracht?
In Actief met taal bieden de auteurs ruim zestig verschillende werkvormen aan die als inspiratiebron voor de (aspirant-)taaldocent kunnen dienen. De werkvormen zijn gerubriceerd en voorzien van labels die de vaardigheid, het taalniveau en de groeperingsvorm aanduiden, zodat een geschikte werkvorm gemakkelijk te vinden is. Ook worden variatiemogelijkheden en didactische tips gegeven."Réservation
Réserver ce document (Actuellement 1 réservation(s) en cours sur cet ouvrage)
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L006105 803Did DEC 006105 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible
Titre : Actief met taal in de zaakvakken : Didactische werkvormen voor het basisonderwijs Type de document : texte imprimé Auteurs : Anja Valk ; Martijn Baalman ; Mariken van der Laan ; et al. Editeur : Bussum [Pays-Bas] : Coutinho Année de publication : 2016 Importance : 159 p. Format : 27 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-90-469-0450-3 Langues : Néerlandais (nla) Index. décimale : 803Did Didactique du néerlandais Résumé : "Taal en de zaakvakken horen bij elkaar. Aandacht voor taal tijdens de zaakvakken is van belang om de effectiviteit van deze lessen te vergroten. Door woorden te leren en verbanden in teksten te zien, krijgen leerlingen grip op de inhoud van de zaakvakken. Bovendien is er een grote groep leerlingen voor wie de taal in de zaakvaklessen en de methodes een barrière vormt om grip te krijgen op de inhoud. Daarom werken leerkrachten op veel basisscholen aan taalontwikkelend vakonderwijs.
Actief met taal in de zaakvakken koppelt op praktische wijze de kerndomeinen Mondelinge taalvaardigheid, Woordenschat, Begrijpend lezen en Stellen uit de Kennisbasis Nederlandse taal aan de zaakvakken. Deze kerndomeinen hebben elk een hoofdstuk met diverse praktische werkvormen die leerkrachten met weinig voorbereiding kunnen inzetten bij teksten uit de leermethodes voor de zaakvakken."En ligne : https://portal.coutinho.nl/amt-zaakvakken/studiemateriaal/ Actief met taal in de zaakvakken : Didactische werkvormen voor het basisonderwijs [texte imprimé] / Anja Valk ; Martijn Baalman ; Mariken van der Laan ; et al. . - Bussum (Postbus 333, 1400 AH, Pays-Bas) : Coutinho, 2016 . - 159 p. ; 27 cm.
ISBN : 978-90-469-0450-3
Langues : Néerlandais (nla)
Index. décimale : 803Did Didactique du néerlandais Résumé : "Taal en de zaakvakken horen bij elkaar. Aandacht voor taal tijdens de zaakvakken is van belang om de effectiviteit van deze lessen te vergroten. Door woorden te leren en verbanden in teksten te zien, krijgen leerlingen grip op de inhoud van de zaakvakken. Bovendien is er een grote groep leerlingen voor wie de taal in de zaakvaklessen en de methodes een barrière vormt om grip te krijgen op de inhoud. Daarom werken leerkrachten op veel basisscholen aan taalontwikkelend vakonderwijs.
Actief met taal in de zaakvakken koppelt op praktische wijze de kerndomeinen Mondelinge taalvaardigheid, Woordenschat, Begrijpend lezen en Stellen uit de Kennisbasis Nederlandse taal aan de zaakvakken. Deze kerndomeinen hebben elk een hoofdstuk met diverse praktische werkvormen die leerkrachten met weinig voorbereiding kunnen inzetten bij teksten uit de leermethodes voor de zaakvakken."En ligne : https://portal.coutinho.nl/amt-zaakvakken/studiemateriaal/ Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L006333 803Did VAL 006333 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible Praktisch didactisch / Vita Olijhoek (2018)
Titre : Praktisch didactisch : Adviezen voor de NT2-Docent Type de document : texte imprimé Auteurs : Vita Olijhoek ; Anja Valk Editeur : Bussum [Pays-Bas] : Coutinho Année de publication : 2018 Importance : 202 p. Format : 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-90-469-0580-7 Langues : Néerlandais (nla) Index. décimale : 803Did Didactique du néerlandais Résumé : "‘Hoe kan ik mijn cursisten motiveren?’ ’Hoe geef ik feedback bij spreken en schrijven?’ Zowel beginnende als ervaren NT2-docenten kampen met deze en andere vragen over de opzet van hun lessen en de omgang met cursisten. De uitgave Praktisch didactisch geeft waardevolle adviezen op het snijvlak van theorie en praktijk." Praktisch didactisch : Adviezen voor de NT2-Docent [texte imprimé] / Vita Olijhoek ; Anja Valk . - Bussum (Postbus 333, 1400 AH, Pays-Bas) : Coutinho, 2018 . - 202 p. ; 24 cm.
ISBN : 978-90-469-0580-7
Langues : Néerlandais (nla)
Index. décimale : 803Did Didactique du néerlandais Résumé : "‘Hoe kan ik mijn cursisten motiveren?’ ’Hoe geef ik feedback bij spreken en schrijven?’ Zowel beginnende als ervaren NT2-docenten kampen met deze en andere vragen over de opzet van hun lessen en de omgang met cursisten. De uitgave Praktisch didactisch geeft waardevolle adviezen op het snijvlak van theorie en praktijk." Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L006325 803Did OLI 006325 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible