Centre de documentation HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Horaires d'ouverture (en période scolaire)
Lundi, Mardi, Mercredi :
8h30 - 12h30 / 13h15 - 17h
jeudi : matin sur RDV / 13h15 - 17h
vendredi : 8h30 - 12h30 / 13h15 - 15h00
Fermé exceptionnellement toute la journée des mardi 3 juin, vendredi 13 juin, lundi 23 juin et la matinée du mardi 1er juillet 2025
Fermé pour l'été 2025 du 14 juillet au 17 août inclus
Bienvenue au Centre de documentation de la HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Le centre de documentation de la HELHa Cardijn LLN met à disposition de ses lecteurs un fonds documentaire spécialisé dans les domaines pouvant intéresser – de près ou de loin - les (futur·e·s) travailleur·euse·s sociaux·ales : travail social, sociologie, psychologie, droit, santé, économie, pédagogie, immigration, vieillissement, famille, précarité, délinquance, emploi, communication, etc.
Détail de l'auteur
Auteur Elizabeth Fernandez |
Documents disponibles écrits par cet auteur



Unravelling Emotional, Behavioural and Educational Outcomes in a Longitudinal Study of Children in Foster-Care / Elizabeth Fernandez in The british journal of social work, 7, vol. 38 (October 2008)
[article]
Titre : Unravelling Emotional, Behavioural and Educational Outcomes in a Longitudinal Study of Children in Foster-Care Type de document : texte imprimé Auteurs : Elizabeth Fernandez, Auteur Année de publication : 2008 Article en page(s) : pp. 1283-1301 Langues : Anglais (eng) Catégories : Cardijn
Placement
TS
Education # Santé mentaleRésumé : "The experience of out-of-home care has the potential to impact on children’s psycho-social outcomes in significant ways. This article highlights the interactive contribution of carers, teachers and children to the fostering experience. The paper reports on a strand of a longitudinal study of children in long-term foster-care. Using a mixed-methods, repeated-measures, multi-informant approach, it focuses on emotional, behavioural and educational outcomes." Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=14060
in The british journal of social work > 7, vol. 38 (October 2008) . - pp. 1283-1301[article] Unravelling Emotional, Behavioural and Educational Outcomes in a Longitudinal Study of Children in Foster-Care [texte imprimé] / Elizabeth Fernandez, Auteur . - 2008 . - pp. 1283-1301.
Langues : Anglais (eng)
in The british journal of social work > 7, vol. 38 (October 2008) . - pp. 1283-1301
Catégories : Cardijn
Placement
TS
Education # Santé mentaleRésumé : "The experience of out-of-home care has the potential to impact on children’s psycho-social outcomes in significant ways. This article highlights the interactive contribution of carers, teachers and children to the fostering experience. The paper reports on a strand of a longitudinal study of children in long-term foster-care. Using a mixed-methods, repeated-measures, multi-informant approach, it focuses on emotional, behavioural and educational outcomes." Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=14060 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité PER BJS 38/7 (2008) Périodique Centre de documentation HELHa Cardijn LLN Réserve Périodiques Disponible