Centre de documentation HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Horaires d'ouverture (en période scolaire)
Lundi, Mardi, Mercredi :
8h30 - 12h30 / 13h15 - 17h
jeudi : matin sur RDV / 13h15 - 17h
vendredi : 8h30 - 12h30 / 13h15 - 15h00
Fermeture le 11 novembre 2024
Bienvenue au Centre de documentation de la HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Le centre de documentation de la HELHa Cardijn LLN met à disposition de ses lecteurs un fonds documentaire spécialisé dans les domaines pouvant intéresser – de près ou de loin - les (futur·e·s) travailleur·euse·s sociaux·ales : travail social, sociologie, psychologie, droit, santé, économie, pédagogie, immigration, vieillissement, famille, précarité, délinquance, emploi, communication, etc.
Détail de l'auteur
Auteur Steve Farnfield |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
A Theoretical Model for the Comprehensive Assessment of Parenting / Steve Farnfield in The british journal of social work, 6, vol. 38 (September 2008)
[article]
Titre : A Theoretical Model for the Comprehensive Assessment of Parenting Type de document : texte imprimé Auteurs : Steve Farnfield, Auteur Année de publication : 2008 Article en page(s) : pp. 1076-1099 Langues : Anglais (eng) Catégories : Cardijn
Abus # Evaluation
TS
Attachement # Rôle parentalRésumé : "This article proposes a theoretical model for the comprehensive assessment of parenting. While the emphasis throughout is on ‘core’ assessments, made in the context of child maltreatment and substitute care, it is intended as a general theory of parenting or care-giving and hence applicable to a wide variety of professional situations. The model is rooted in attachment theory and evolutionary psychology with an overarching use of systemic thinking." Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=14050
in The british journal of social work > 6, vol. 38 (September 2008) . - pp. 1076-1099[article] A Theoretical Model for the Comprehensive Assessment of Parenting [texte imprimé] / Steve Farnfield, Auteur . - 2008 . - pp. 1076-1099.
Langues : Anglais (eng)
in The british journal of social work > 6, vol. 38 (September 2008) . - pp. 1076-1099
Catégories : Cardijn
Abus # Evaluation
TS
Attachement # Rôle parentalRésumé : "This article proposes a theoretical model for the comprehensive assessment of parenting. While the emphasis throughout is on ‘core’ assessments, made in the context of child maltreatment and substitute care, it is intended as a general theory of parenting or care-giving and hence applicable to a wide variety of professional situations. The model is rooted in attachment theory and evolutionary psychology with an overarching use of systemic thinking." Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=14050 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité PER BJS 38/6 (2008) Périodique Centre de documentation HELHa Cardijn LLN Réserve Périodiques Disponible