Centre de documentation HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Horaires d'ouverture (en période scolaire)
Lundi, Mardi, Mercredi :
8h30 - 12h30 / 13h15 - 17h
jeudi : matin sur RDV / 13h15 - 17h
vendredi : 8h30 - 12h30 / 13h15 - 15h00
Fermé exceptionnellement toute la journée des mardi 3 juin, vendredi 13 juin, lundi 23 juin et la matinée du mardi 1er juillet 2025
Fermé pour l'été 2025 du 14 juillet au 17 août inclus
Bienvenue au Centre de documentation de la HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Le centre de documentation de la HELHa Cardijn LLN met à disposition de ses lecteurs un fonds documentaire spécialisé dans les domaines pouvant intéresser – de près ou de loin - les (futur·e·s) travailleur·euse·s sociaux·ales : travail social, sociologie, psychologie, droit, santé, économie, pédagogie, immigration, vieillissement, famille, précarité, délinquance, emploi, communication, etc.
Détail de l'auteur
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche

: Coordinators Talk About Their Experiences in Aotearoa New Zealand
Exemplaires (1)
|
PER BJS 36/4 (2006) | Périodique | Centre de documentation HELHa Cardijn LLN | Réserve Périodiques | Disponible |

: Conceptual Maps to Guide Interventions in Child Welfare
[article]
Titre : |
Practice Frameworks : Conceptual Maps to Guide Interventions in Child Welfare |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Marie Connolly, Auteur |
Editeur : |
Oxford : Oxford university press - GB - Oxford |
Année de publication : |
2007 |
Article en page(s) : |
pp. 825-837 |
Langues : |
Anglo-saxon (ang) |
Catégories : |
Cardijn Intervention # Pratique sociale TS Enfants:Enfants -- Protection, assistance, etc.
|
Mots-clés : |
Pratique sociale Protection de l'enfance Intervention |
Résumé : |
"This paper discusses the development of a practice framework for child welfare in New Zealand. A practice framework is defined as a conceptual map that brings together, in an accessible design, an agency’s approach to social work practice with children and families. Designed as a tool for practitioners, the New Zealand practice framework integrates three perspectives: child-centred; family-led and culturally responsive; and strengths and evidence-based. The practice framework establishes a vision for New Zealand child welfare work that is grounded in the realities of practice, supported by research and embedded in a set of principles and values that are essential to the work. As a concept, it provides a clear understanding of what underpins the work, and how this informs our interventions with children and families. As a tool for practitioners, it provides a theoretically informed intervention logic and a set of triggers to support best practice." |
Permalink : |
http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=12817 |
in The british journal of social work > 5, vol. 37 (juil. 2007) . - pp. 825-837
[article] Practice Frameworks : Conceptual Maps to Guide Interventions in Child Welfare [texte imprimé] / Marie Connolly, Auteur . - Oxford : Oxford university press - GB - Oxford, 2007 . - pp. 825-837. Langues : Anglo-saxon ( ang) in The british journal of social work > 5, vol. 37 (juil. 2007) . - pp. 825-837
Catégories : |
Cardijn Intervention # Pratique sociale TS Enfants:Enfants -- Protection, assistance, etc.
|
Mots-clés : |
Pratique sociale Protection de l'enfance Intervention |
Résumé : |
"This paper discusses the development of a practice framework for child welfare in New Zealand. A practice framework is defined as a conceptual map that brings together, in an accessible design, an agency’s approach to social work practice with children and families. Designed as a tool for practitioners, the New Zealand practice framework integrates three perspectives: child-centred; family-led and culturally responsive; and strengths and evidence-based. The practice framework establishes a vision for New Zealand child welfare work that is grounded in the realities of practice, supported by research and embedded in a set of principles and values that are essential to the work. As a concept, it provides a clear understanding of what underpins the work, and how this informs our interventions with children and families. As a tool for practitioners, it provides a theoretically informed intervention logic and a set of triggers to support best practice." |
Permalink : |
http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=12817 |
|
Exemplaires (1)
|
PER BJS 37/5 (2007) | Périodique | Centre de documentation HELHa Cardijn LLN | Réserve Périodiques | Disponible |