Centre de documentation Jolimont
Vendredi 4 avril 2025 10h – 15h30
⏰ HORAIRE du 7 au 11 avril 2025
Lundi 10h – 12h / 12h30 - 16h20
Mardi 10h - 12h / 12h30 - 17h
Mercredi 10h - 12h / 12h30 - 17h
Jeudi 13h15 - 17h
Vendredi 10h - 12h / 12h30 - 17h
Cdoc fermé ? Glissez les documents à rendre
dans la BOÎTE DE RETOUR, dans le local informatique.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation HELHa - Santé Jolimont !
💡💡 TRUCS et ASTUCES pour la RECHERCHE 💡💡
# Utilisez 1 ou 2 MOTS-CLÉS (PAS de longues phrases!)
# De préférence le SINGULIER.
# Des GUILLEMETS pour chercher un terme exact ou une expression (ex. : "Personne âgée").
Peu ou pas de résultats ?
# Utilisez des SYNONYMES ou le RADICAL du mot suivi de * (ex. : Adolescen*).
Détail de l'auteur
Auteur Héloïse Haliday |
Documents disponibles écrits par cet auteur



Quand le recherche peut inspirer le management : le cas de la qualité de vie au travail / Héloïse Haliday in Perspective soignante, 63 (Décembre 2018)
[article]
Titre : Quand le recherche peut inspirer le management : le cas de la qualité de vie au travail Type de document : texte imprimé Auteurs : Héloïse Haliday, Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 60-76 Langues : Français (fre) Mots-clés : qualité de vie au travail management recherche équipe hôpital Note de contenu : Cet article est extrait de l'ouvrage de Michel Dupuis, Raymond Gueibe, Walter Hesbeen (dirs.), Ethique de l'encadrement de proximité dans le secteur de la santé, Seli Arslan, à paraître en 2019. Permalink : http://cdocs.helha.be/pmbjolimont/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=96205
in Perspective soignante > 63 (Décembre 2018) . - p. 60-76[article] Quand le recherche peut inspirer le management : le cas de la qualité de vie au travail [texte imprimé] / Héloïse Haliday, . - 2018 . - p. 60-76.
Langues : Français (fre)
in Perspective soignante > 63 (Décembre 2018) . - p. 60-76
Mots-clés : qualité de vie au travail management recherche équipe hôpital Note de contenu : Cet article est extrait de l'ouvrage de Michel Dupuis, Raymond Gueibe, Walter Hesbeen (dirs.), Ethique de l'encadrement de proximité dans le secteur de la santé, Seli Arslan, à paraître en 2019. Permalink : http://cdocs.helha.be/pmbjolimont/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=96205 Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Section Disponibilité 08749 REV.62 Périodique Périodiques / Revues Disponible Characterizing cognitive problem-solving strategies in patients’ everyday life: The case of patients with Type 1 diabetes / David Naudin in Education Thérapeutique du Patient, 13/1 (Août 2021)
[article]
Titre : Characterizing cognitive problem-solving strategies in patients’ everyday life: The case of patients with Type 1 diabetes Type de document : texte imprimé Auteurs : David Naudin, Auteur ; Héloïse Haliday, Auteur ; Chantal Legrand, Auteur ; Gérard Reach, Auteur ; Rémi Gagnayre, Auteur Année de publication : 2021 Article en page(s) : 10201 p.1-10 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Éducation thérapeutique du patient Cas clinique Diabète de type 1 Fonction cognitive Compliance au traitement Autosoins Résumé : Numerous quantitative studies have shown the importance of executive functions (planning, attention, inhibition, and short-term memory) for diabetes treatment compliance. Those studies also point to the paucity of data on action strategies employed by persons with diabetes. The aim of this study is to characterize the action strategies used in six situations typically encountered by persons with Type 1 diabetes (no comorbidities). Methods: This qualitative multiple-case study concerns adult patients with no comorbidities. Eighteen patients were presented with six clinical vignettes portraying emblematic situations and then interviewed. After categorization, the 108 situations were used to produce an intra-case and then an inter-case synthesis. Results: The study identified three groups of patients with three distinct strategies for dealing with a variety of situations. The first group used executive functions to adhere to pre-established patterns and avoid situations of uncertainty, while the second group was more likely to use it to adapt to the unexpected. The third group had no operational routines or habits and few rules. Unable to rely on habits, those patients had to proceed by trial-and-error, thus placing themselves in risky situations. Conclusion: Determining the type of cognitive strategies used by a given patient could be helpful in improving that patient’s self-knowledge. By including a personalized analysis of action strategies and potential alternatives, patient education programs could help patients better prepare for unexpected situations. Permalink : http://cdocs.helha.be/pmbjolimont/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=10408
in Education Thérapeutique du Patient > 13/1 (Août 2021) . - 10201 p.1-10[article] Characterizing cognitive problem-solving strategies in patients’ everyday life: The case of patients with Type 1 diabetes [texte imprimé] / David Naudin, Auteur ; Héloïse Haliday, Auteur ; Chantal Legrand, Auteur ; Gérard Reach, Auteur ; Rémi Gagnayre, Auteur . - 2021 . - 10201 p.1-10.
Langues : Anglais (eng)
in Education Thérapeutique du Patient > 13/1 (Août 2021) . - 10201 p.1-10
Mots-clés : Éducation thérapeutique du patient Cas clinique Diabète de type 1 Fonction cognitive Compliance au traitement Autosoins Résumé : Numerous quantitative studies have shown the importance of executive functions (planning, attention, inhibition, and short-term memory) for diabetes treatment compliance. Those studies also point to the paucity of data on action strategies employed by persons with diabetes. The aim of this study is to characterize the action strategies used in six situations typically encountered by persons with Type 1 diabetes (no comorbidities). Methods: This qualitative multiple-case study concerns adult patients with no comorbidities. Eighteen patients were presented with six clinical vignettes portraying emblematic situations and then interviewed. After categorization, the 108 situations were used to produce an intra-case and then an inter-case synthesis. Results: The study identified three groups of patients with three distinct strategies for dealing with a variety of situations. The first group used executive functions to adhere to pre-established patterns and avoid situations of uncertainty, while the second group was more likely to use it to adapt to the unexpected. The third group had no operational routines or habits and few rules. Unable to rely on habits, those patients had to proceed by trial-and-error, thus placing themselves in risky situations. Conclusion: Determining the type of cognitive strategies used by a given patient could be helpful in improving that patient’s self-knowledge. By including a personalized analysis of action strategies and potential alternatives, patient education programs could help patients better prepare for unexpected situations. Permalink : http://cdocs.helha.be/pmbjolimont/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=10408 Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Section Disponibilité 10267 REV.22 Périodique Périodiques / Revues Disponible