Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture: Du lundi au vendredi, de 8h00 à 16h00
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Détail de l'auteur
Auteur Casey Keck |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Pedagogical grammar / Casey Keck (2014)
Titre : Pedagogical grammar Type de document : texte imprimé Auteurs : Casey Keck ; YouJin Kim Editeur : Amsterdam [Pays-Bas] : John Benjamins Année de publication : 2014 Importance : 245 p. Format : 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-90-272-1218-4 Langues : Anglais (eng) Catégories : D:didactique des disciplines Index. décimale : 802.5 Grammaire de l'anglais Résumé : "This book provides a comprehensive overview of pedagogical grammar research and explores its implications for the teaching of grammar in second language classrooms. Drawing on several research domains (e.g., corpus linguistics, task-based language teaching) and a number of theoretical orientations (e.g., cognitive, sociocultural), the book proposes a framework for pedagogical grammar which brings together three major areas of inquiry: (1) descriptions of grammar in use, (2) descriptions of grammar acquisition processes, and (3) investigations of the relative effectiveness of different approaches to L2 grammar instruction. The book balances research and theory with practical discussions of the decisions that teachers must make on a daily basis, offering guidance in such areas as materials development, data-driven learning, task design, and classroom assessment." Pedagogical grammar [texte imprimé] / Casey Keck ; YouJin Kim . - Amsterdam (1020 ME, Pays-Bas) : John Benjamins, 2014 . - 245 p. ; 24 cm.
ISBN : 978-90-272-1218-4
Langues : Anglais (eng)
Catégories : D:didactique des disciplines Index. décimale : 802.5 Grammaire de l'anglais Résumé : "This book provides a comprehensive overview of pedagogical grammar research and explores its implications for the teaching of grammar in second language classrooms. Drawing on several research domains (e.g., corpus linguistics, task-based language teaching) and a number of theoretical orientations (e.g., cognitive, sociocultural), the book proposes a framework for pedagogical grammar which brings together three major areas of inquiry: (1) descriptions of grammar in use, (2) descriptions of grammar acquisition processes, and (3) investigations of the relative effectiveness of different approaches to L2 grammar instruction. The book balances research and theory with practical discussions of the decisions that teachers must make on a daily basis, offering guidance in such areas as materials development, data-driven learning, task design, and classroom assessment." Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L001522 802.5 KEC 19269 Livre Bibliothèque principale Langues Sorti jusqu'au 31/01/2020