Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture :
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 15h45
Mercredi, de 8h à 16h
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques et aux bases de données, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
(2022)
Titre : |
Focus op VUT : Vooruitkijken, voorkennis activeren, uitvoeren, terugkijken |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Merel Borgesius ; Sandy Posthumus Meyjes |
Editeur : |
Amsterdam : Boom |
Année de publication : |
2022 |
Importance : |
214 p. |
Format : |
24 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-90-244-4877-7 |
Langues : |
Néerlandais (nla) |
Catégories : |
Langues:néerlandais
|
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
In dit boek wordt allereerst ingaan op het waarom van het VUT-model. Waarom is een les geen goede les zonder een V- en een T-fase? Waarom zou je als docent de V- en de T-fase moeten omarmen?
Een docent is begrijpelijkerwijs gefocust op de lesinhoud zelf; de U-fase. Die focus kan ertoe leiden dat de V- en T-fases er soms bij inschieten. Juist deze fases zijn belangrijk om een blijvend leerrendement te bereiken. Dit boek benadrukt dat het VUT-model niet naast de lesinhoud staat, maar een integraal onderdeel is van de lesinhoud en je eigen lespraktijk.
Ben je op zoek naar manieren om de V- en de T-fase vorm te geven? Focus op VUT biedt 85 werkvormen met diverse variaties voor fysieke lessen, online lessen en lessen voor alfagroepen.
Er is ook een hoofdstuk speciaal gericht op de docent zelf. Samen met het handige reflectieschrift kan je als docent het VUT-model inzetten in je eigen lespraktijk en je docentvaardigheden verder ontwikkelen. |
Focus op VUT : Vooruitkijken, voorkennis activeren, uitvoeren, terugkijken [texte imprimé] / Merel Borgesius ; Sandy Posthumus Meyjes . - Amsterdam : Boom, 2022 . - 214 p. ; 24 cm. ISBN : 978-90-244-4877-7 Langues : Néerlandais ( nla)
Catégories : |
Langues:néerlandais
|
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
In dit boek wordt allereerst ingaan op het waarom van het VUT-model. Waarom is een les geen goede les zonder een V- en een T-fase? Waarom zou je als docent de V- en de T-fase moeten omarmen?
Een docent is begrijpelijkerwijs gefocust op de lesinhoud zelf; de U-fase. Die focus kan ertoe leiden dat de V- en T-fases er soms bij inschieten. Juist deze fases zijn belangrijk om een blijvend leerrendement te bereiken. Dit boek benadrukt dat het VUT-model niet naast de lesinhoud staat, maar een integraal onderdeel is van de lesinhoud en je eigen lespraktijk.
Ben je op zoek naar manieren om de V- en de T-fase vorm te geven? Focus op VUT biedt 85 werkvormen met diverse variaties voor fysieke lessen, online lessen en lessen voor alfagroepen.
Er is ook een hoofdstuk speciaal gericht op de docent zelf. Samen met het handige reflectieschrift kan je als docent het VUT-model inzetten in je eigen lespraktijk en je docentvaardigheden verder ontwikkelen. |
|  |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L008434 | 803Did BOR 008434 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |