Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture :
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 15h45
Mercredi, de 8h à 16h
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques et aux bases de données, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
(2009)
Titre : |
Leren spreken. Een didactische handleiding voor docenten NT2 |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Margreet Verboog |
Editeur : |
Bussum [Pays-Bas] : Coutinho |
Année de publication : |
2009 |
Importance : |
191 p. |
Format : |
24 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-90-469-0164-9 |
Langues : |
Néerlandais (nla) |
Catégories : |
Communication:Communication orale
|
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
"Spreekvaardigheid is van cruciaal belang voor mensen die willen participeren in de maatschappij. Anderstaligen worden in de samenleving in de eerste plaats beoordeeld op hun spreken. Niet voor niets speelt spreekvaardigheid een belangrijke rol in het inburgeringsexamen. De steeds terugkerende vraag in het spreekonderwijs is: Hoe kunnen we de spreekles beter, effectiever en gestructureerder aanpakken?
Leren spreken geeft de aanzet voor een systematische organisatie van spreeklessen. In de eerste hoofdstukken wordt ingegaan op de eisen waaraan spreekonderwijs moet voldoen, de vaardigheden die nodig zijn bij het spreken en het niveau van de spreektaal. Vervolgens staat de lespraktijk centraal: de praktische invulling van de spreekles, het geven van feedback en het oefenen in praktijksituaties. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om praktijksituaties die in het inburgeringsexamen gevraagd worden, zoals het afsluiten van een verzekering, het aanmelden van een kind voor een peuterspeelzaal of het voeren van een werkoverleg. Tot slot bevat dit boek een ruim aanbod aan spreekoefeningen, spreektaken en werkbladen. Bij deze oefeningen en taken wordt aangegeven voor welk doel ze geschikt zijn. Zo kan iedere docent een werkvorm kiezen die bij de cursisten past." |
Leren spreken. Een didactische handleiding voor docenten NT2 [texte imprimé] / Margreet Verboog . - Bussum (Postbus 333, 1400 AH, Pays-Bas) : Coutinho, 2009 . - 191 p. ; 24 cm. ISBN : 978-90-469-0164-9 Langues : Néerlandais ( nla)
Catégories : |
Communication:Communication orale
|
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
"Spreekvaardigheid is van cruciaal belang voor mensen die willen participeren in de maatschappij. Anderstaligen worden in de samenleving in de eerste plaats beoordeeld op hun spreken. Niet voor niets speelt spreekvaardigheid een belangrijke rol in het inburgeringsexamen. De steeds terugkerende vraag in het spreekonderwijs is: Hoe kunnen we de spreekles beter, effectiever en gestructureerder aanpakken?
Leren spreken geeft de aanzet voor een systematische organisatie van spreeklessen. In de eerste hoofdstukken wordt ingegaan op de eisen waaraan spreekonderwijs moet voldoen, de vaardigheden die nodig zijn bij het spreken en het niveau van de spreektaal. Vervolgens staat de lespraktijk centraal: de praktische invulling van de spreekles, het geven van feedback en het oefenen in praktijksituaties. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om praktijksituaties die in het inburgeringsexamen gevraagd worden, zoals het afsluiten van een verzekering, het aanmelden van een kind voor een peuterspeelzaal of het voeren van een werkoverleg. Tot slot bevat dit boek een ruim aanbod aan spreekoefeningen, spreektaken en werkbladen. Bij deze oefeningen en taken wordt aangegeven voor welk doel ze geschikt zijn. Zo kan iedere docent een werkvorm kiezen die bij de cursisten past." |
|  |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L006326 | 803Did VER 006326 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |