Centre de documentation HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Horaires d'ouverture (en période scolaire)
Lundi, Mardi, Mercredi :
8h30 - 12h30 / 13h15 - 17h
jeudi : matin sur RDV / 13h15 - 17h
vendredi : 8h30 - 12h30 / 13h15 - 15h00
Fermé exceptionnellement toute la journée des mardi 3 juin, vendredi 13 juin, lundi 23 juin et la matinée du mardi 1er juillet 2025
Fermé pour l'été 2025 du 14 juillet au 17 août inclus
Bienvenue au Centre de documentation de la HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Le centre de documentation de la HELHa Cardijn LLN met à disposition de ses lecteurs un fonds documentaire spécialisé dans les domaines pouvant intéresser – de près ou de loin - les (futur·e·s) travailleur·euse·s sociaux·ales : travail social, sociologie, psychologie, droit, santé, économie, pédagogie, immigration, vieillissement, famille, précarité, délinquance, emploi, communication, etc.
: What Can We Learn from Levinas?
[article]
Titre : |
Rethinking Cultural Competence : What Can We Learn from Levinas? |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Adital Ben-Ari, Auteur ; Roni Strier, Auteur |
Année de publication : |
2010 |
Article en page(s) : |
pp. 2155-2167 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
Cardijn Compétence # Diversité TS Culture # Diversité culturelle
|
Résumé : |
"The purpose of this paper is to critically analyse ‘cultural competence’ as a theoretical construct and re-conceptualise it within the framework of Emanuel Levinas' theory of ‘Other’. Drawing on the work of the French philosopher (1905–95), this article discusses dominant mainstream conceptions of cultural competence through an examination of the complexity inherent in the intersection and relationship between the two value-laden concepts of ‘cultural competence’ and ‘Other’. The paper provides a theoretical overview of the concept, presents Levinas' conceptualisation of the ‘Other’, examines epistemological and ethical stances with regard to ‘Self’ and ‘Other’, and discusses the theoretical and practical implications for the social work profession." |
Permalink : |
http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=15432 |
in The british journal of social work > 7, vol. 40 (October 2010) . - pp. 2155-2167
[article] Rethinking Cultural Competence : What Can We Learn from Levinas? [texte imprimé] / Adital Ben-Ari, Auteur ; Roni Strier, Auteur . - 2010 . - pp. 2155-2167. Langues : Anglais ( eng) in The british journal of social work > 7, vol. 40 (October 2010) . - pp. 2155-2167
Catégories : |
Cardijn Compétence # Diversité TS Culture # Diversité culturelle
|
Résumé : |
"The purpose of this paper is to critically analyse ‘cultural competence’ as a theoretical construct and re-conceptualise it within the framework of Emanuel Levinas' theory of ‘Other’. Drawing on the work of the French philosopher (1905–95), this article discusses dominant mainstream conceptions of cultural competence through an examination of the complexity inherent in the intersection and relationship between the two value-laden concepts of ‘cultural competence’ and ‘Other’. The paper provides a theoretical overview of the concept, presents Levinas' conceptualisation of the ‘Other’, examines epistemological and ethical stances with regard to ‘Self’ and ‘Other’, and discusses the theoretical and practical implications for the social work profession." |
Permalink : |
http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=15432 |
|
Exemplaires (1)
|
PER BJS 40/7 (2010) | Périodique | Centre de documentation HELHa Cardijn LLN | Réserve Périodiques | Disponible |