Centre de documentation HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Horaires d'ouverture (en période scolaire)
Lundi : 9h-12h30 / 13h15-17h
Mardi, Mercredi : 10h-14h
Jeudi : 13h-16h45
Vendredi : Fermé
Fermetures pendant les congés scolaires :
- du 29/04/2024 au 12/05/2024 inclus
- du 11/07/2024 au 15/08/2024 inclus
Bienvenue au Centre de documentation de la HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Le centre de documentation de la HELHa Cardijn LLN met à disposition de ses lecteurs un fonds documentaire spécialisé dans les domaines pouvant intéresser – de près ou de loin - les (futur·e·s) travailleur·euse·s sociaux·ales : travail social, sociologie, psychologie, droit, santé, économie, pédagogie, immigration, vieillissement, famille, précarité, délinquance, emploi, communication, etc.
: Practice Assessor Perspectives on the New Social Work Degree Qualification in England
[article]
Titre : |
‘My Expectations Remain the Same. The Student Has to Be Competent to Practise’ : Practice Assessor Perspectives on the New Social Work Degree Qualification in England |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Jo Moriarty, Auteur ; Gillian MacIntyre, Auteur ; Jill Manthorpe, Auteur ; Beth R. Crisp, Auteur ; Joan Orme, Auteur ; Pam Green Lister, Auteur ; Kate Cavanagh, Auteur ; Martin Stevens, Auteur ; Shereen Hussein, Auteur ; Endellion Sharpe, Auteur |
Année de publication : |
2010 |
Article en page(s) : |
pp. 583-601 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
Cardijn Formation # Formation professionnelle # Pratique # Travail social TS Enquêtes
|
Résumé : |
"Research has emphasized the importance of practice learning to social work qualifying education but has tended to feature social work educator and student perspectives more strongly than the views of those responsible for assessing students' practice in the field. This article draws on 195 responses to a postal questionnaire sent at two points in time to practice assessors working with students from nine social work qualifying programmes run in six higher education institutions collected as part of the evaluation of the new social work degree qualification in England." |
Permalink : |
http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=14948 |
in The british journal of social work > 2, vol. 40 (March 2010) . - pp. 583-601
[article] ‘My Expectations Remain the Same. The Student Has to Be Competent to Practise’ : Practice Assessor Perspectives on the New Social Work Degree Qualification in England [texte imprimé] / Jo Moriarty, Auteur ; Gillian MacIntyre, Auteur ; Jill Manthorpe, Auteur ; Beth R. Crisp, Auteur ; Joan Orme, Auteur ; Pam Green Lister, Auteur ; Kate Cavanagh, Auteur ; Martin Stevens, Auteur ; Shereen Hussein, Auteur ; Endellion Sharpe, Auteur . - 2010 . - pp. 583-601. Langues : Anglais ( eng) in The british journal of social work > 2, vol. 40 (March 2010) . - pp. 583-601
Catégories : |
Cardijn Formation # Formation professionnelle # Pratique # Travail social TS Enquêtes
|
Résumé : |
"Research has emphasized the importance of practice learning to social work qualifying education but has tended to feature social work educator and student perspectives more strongly than the views of those responsible for assessing students' practice in the field. This article draws on 195 responses to a postal questionnaire sent at two points in time to practice assessors working with students from nine social work qualifying programmes run in six higher education institutions collected as part of the evaluation of the new social work degree qualification in England." |
Permalink : |
http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=14948 |
|
Exemplaires (1)
|
PER BJS 40/2 (2010) | Périodique | Centre de documentation HELHa Cardijn LLN | Réserve Périodiques | Disponible |